Elon Musk spune că boicotul publicitar va omorî X
Postările anterioare ale lui Musk
Elon Musk a folosit un limbaj colorat pentru a-şi exprima furia faţă de companiile care au părăsit platforma X, avertizându-le că vor distruge reţeaua de socializare. La un eveniment din New York, el le-a acuzat pe companiile care s-au alăturat unui boicot publicitar al site-ului anterior cunoscut sub numele de Twitter că încearcă să-l şantajeze. „Du-te [expletiv] de tine însuţi”, a declarat miliardarul într-un interviu. Unele companii și-au suspendat publicitatea pe X din motive legate de antisemitism, inclusiv din cauza unei postări de la domnul Musk însuși. Șeful Tesla și SpaceX s-a scuzat miercuri pentru acea postare, spunând că ar putea fi „cea mai proastă” lucrare pe care a distribuit-o vreodată online. El a spus, de asemenea, că publicitatea ar putea ucide X. „Boicotul publicitar va distruge compania”, a spus el. „Întreaga lume va ști că acei publicitari au ucis compania, și vom documenta asta în detaliu”, a adăugat el.
Musk a făcut declarațiile sale controversate după ce s-a aflat în Israel, după ce, în luna precedentă, a părut să sprijine personal o teorie conspirativă antisemită.„Îmi pare rău pentru acel tweet… ar putea fi literalmente cea mai rea și cea mai proastă postare pe care am făcut-o vreodată”, a spus el miercuri. Boicotul nu se referă doar la acea postare, însă. Mulți publicitari au hotărât deja să-și cheltuie veniturile în altă parte. Într-un interviu cu BBC-ul în aprilie, Musk a declarat că „aproape toți (publicitarii) s-au întors sau urmează să se întoarcă”. Trei luni mai târziu, el a recunoscut într-o postare de pe X că veniturile din publicitate au scăzut cu 50%. Aceasta s-a întâmplat înainte de un raport al grupului de presiune liberal Media Matters, care susținea că a găsit dovezi că unele reclame fuseseră plasate lângă conținut nazist. X acționează în judecată grupul de presiune în legătură cu acuzațiile de antisemitism
X susține că raportul grupului a „fals interpretat experiența reală a utilizatorilor X” pentru a „submina libertatea de exprimare și a indus în eroare publicitarii”. X a intentat un proces împotriva Media Matters. Este greu de văzut cum comentariile lui Musk vor determina publicitarii să se întoarcă. Compania depinde puternic de banii lor. Nu este clar cât de mult din veniturile de pe X provin în prezent din publicitate, deoarece este acum o companie privată și nu mai publică rapoarte trimestriale.
Dar înainte ca Musk să preia conducerea firmei, publicitatea reprezenta aproximativ 90% din veniturile Twitter.