Fondurile sprijinite de Abu Dhabi se pregătesc să preia Telegraph

Fondul backing Abu Dhabi este pe cale să preia The Telegraph

Un acord controversat

Un fond de investiții susținut de Abu Dhabi este pe cale să preia controlul asupra ziarului The Telegraph și revistei Spectator.
RedBird IMI a declarat că a fost de acord să acorde împrumuturi pentru a rambursa datoriile pe care le-au avut proprietarii anteriori ai publicațiilor, familia Barclay, care ar scoate titlurile din administrare judiciară. Dacă acordul va fi aprobat, atunci directorul executiv al Redbird, fostul șef CNN Jeff Zucker, ar conduce afacerea. Cu toate acestea, orice acord este susceptibil să intâmpine o atentă examinare din partea autorităților de reglementare.

Au trecut cinci luni de la preluarea The Telegraph and Spectator de către Banca Lloyds, în timp ce încerca să-și recupereze datoriile deținute de frații Barclay. Banca Lloyds a lansat un proces de vânzare a afacerii pentru a recupera peste 1 miliard de lire sterline care erau restante. Cu toate acestea, luni, fondul de investiții, care este o coșpirtuție între firma americană RedBird Capital și International Media Investments (IMI) din Abu Dhabi, a confirmat că a ajuns la un acord cu Barclays.

Acest lucru va duce la rambursarea datoriilor către Lloyds și la scoaterea titlurilor de știri din administrare judiciară. RedBird IMI va împrumuta Barclays cu 600 de milioane de lire sterline, garantate de publicații, cu IMI oferind, de asemenea, un împrumut de dimensiuni similare pentru alte active deținute de Barclay.

Critici și preocupări

În conformitate cu condițiile acordului, Redbird are dreptul de a transforma împrumutul garantat de The Telegraph și Spectator în capital, ceea ce i-ar da controlul asupra titlurilor. Un purtător de cuvânt a declarat că planuiește să „exerseze această opțiune în cel mai scurt timp posibil”. Orice acord este susceptibil să atragă atenția autorităților de reglementare.

  Fostul șef OpenAI Sam Altman fotografiat în sediul firmei, amid rapoarte de întoarcere

Duminică, șase deputați conservatori i-au scris viceprim-ministrului Oliver Dowden și secretarilor pentru afaceri și cultură pentru a ridica preocupări legate de securitatea națională și libertatea presei. Ei au declarat că International Media Investments era deținută de Sheikh Mansour bin Zayed Al Nahyan, membru al familiei regale emirateze și viceprim-ministru al Emiratelor Arabe Unite. Deputații au scris: „Influența materiale asupra unui ziar național de calitate care este transferată unui conducător străin oricând ar trebui să ridice preocupări, dar dată fiind contextul geopolitic actual, un astfel de acord trebuie investigat.”

În declarația sa, Redbird IMI a declarat că, după transferul proprietății, RedBird Capital singur va prelua conducerea titlurilor sub conducerea domnului Zucker. A adăugat că International Media Investments „va fi doar un investitor pasiv”. A adăugat: „RedBird IMI este în întregime angajată în menținerea echipei editoriale existente a publicațiilor Telegraph și Spectator și consideră ca independența editorială a acestor titluri este esențială pentru protejarea reputației și credibilității lor.”

Alți potențiali cumpărători

Alte nume au fost legate de The Telegraph și Spectator de la momentul punerii lor în vânzare, inclusiv investitorul GB News Sir Paul Marshall, publicatorul Daily Mail DMGT și publicatorul german Axel Springer.

Lasă un comentariu