Program de meditație de 18 luni îmbunătățește binele psihologic la vârstnici

Un studiu recent arată că meditația îmbunătățește starea de bine a adulților mai în vârstă

Un program de meditație de 18 luni poate îmbunătăți starea de bine a adulților mai în vârstă, conform unui nou studiu controlat randomizat realizat de un grup internațional, co-condus de UCL.

Un nou studiu controlat randomizat de către un grup internațional condus de UCL arată că un program de meditație de 18 luni poate îmbunătăți starea de bine a adulților mai în vârstă. Rezultatele arată că meditația poate îmbunătăți conștientizarea oamenilor, conexiunea cu alții și înțelegerea.

Cu toate acestea, instruirea în meditație nu a oferit beneficii semnificative pentru două măsuri comune de starea de bine psihologic și calitatea vieții, cercetătorii spunând că descoperirile lor ar putea dezvălui limitele metodelor existente de monitorizare a stării de bine.

„În contextul în care populația globală îmbătrânește, este din ce în ce mai crucial să înțelegem cum putem susține adulții mai în vârstă în menținerea și aprofundarea stării lor de bine psiho-social. În studiul nostru, am testat dacă instruirea în meditație pe termen lung poate îmbunătăți dimensiuni importante ale stării de bine. Descoperirile noastre sugerează că meditația este o abordare promițătoare, non-farmacologică pentru a sprijini prosperitatea umană la bătrânețe.” – Marco Schlosser, autor principal, UCL Psihiatrie și Universitatea din Geneva.

Studiul este cel mai lung proces de instruire în meditație desfășurat până în prezent și a cercetat impactul unui program de meditație de 18 luni asupra stării de bine psiho-socială a peste 130 de persoane sănătoase de limbă franceză cu vârste cuprinse între 65 și 84 de ani. Studiul, condus de investigatorul principal profesorul Gaël Chételat, a avut loc la Caen, Franța. A fost realizat de grupul de cercetare Medit-Ageing (Silver Santé Study) finanțat de EU Horizon 2020, care implică UCL, Inserm, Universitatea din Geneva, Université de Caen Normandy, Lyon Neuroscience Research Center, Universitatea din Liège, Technische Universität Dresden și Friedrich Schiller University Jena.

  Simptome rinichi bolnavi. Semne de alarmă pentru identificarea la timp.

Cercetătorii au comparat un program de meditație, care a inclus un modul de mindfulness de nouă luni urmat de un modul de iubire și bunătate de nouă luni, livrat prin ședințe de grup săptămânale (de două ore), practică zilnică acasă (minimum 20 de minute) și o zi de retragere, cu un grup ce a efectuat instruire în limba engleză (drept grup de comparație) și un grup martor fără intervenție.

Echipa a descoperit că instruirea în meditație a avut un impact semnificativ asupra unui scor global care măsoară dimensiunile stării de bine, respectiv conștientizare, conexiune și înțelegere. Conștientizarea descrie atenția nedistrată și intimă acordată gândurilor, sentimentelor și împrejurimilor, care poate susține un sentiment de liniște și satisfacție profundă. Conexiunea capturează sentimente precum respect, recunoștință și înrudire care pot susține relații mai pozitive cu alții. Înțelegerea se referă la auto-cunoaștere și înțelegerea modului în care gândurile și sentimentele participă la modelarea percepției noastre – și cum să transformăm modelele de gândire dăunătoare în ceea ce privește noi înșine și lumea.

Beneficiile instruirii în meditație pentru o măsură deja stabilită a calității vieții psihologice nu au fost superioare instruirii în limba engleză, iar niciuna dintre intervenții nu a avut un impact semnificativ asupra unei alte măsuri larg utilizate a stării de bine psiho-social. Cercetătorii sugerează că acest lucru s-ar putea datora faptului că aceste două măsuri stabilite nu acoperă calitățile și profunzimea prosperării umane care pot fi potențial cultivate prin instruirea în meditație pe termen lung, astfel încât beneficiile conștientizarii, conexiunii și înțelegerii să fie uitate.

Programul nu a beneficiat pe toată lumea în mod egal, deoarece participanții care au raportat niveluri mai mici de starea de bine psiho-socială la începutul studiului au înregistrat îmbunătățiri mai mari în comparație cu cei care aveau deja niveluri mai mari de starea de bine.

  Drona cu defibrilatoare salvează mai repede decât ambulanțele?

Co-autoarea doctor Natalie Marchant (UCL Psihiatrie) a declarat: „Sperăm că studiile viitoare vor clarifica care persoane sunt cel mai susceptibile de a beneficia de instruirea în meditație, deoarece aceasta poate aduce beneficii mai mari unor grupuri specifice. Acum, când avem dovezi că instruirea în meditație poate ajuta adulții mai în vârstă, sperăm că rafinările ulterioare în parteneriat cu colegi din alte discipline de cercetare ar putea face programele de meditatie chiar și mai benefice.”

Autorul doctorul Antoine Lutz (Lyon Neuroscience Research Center, Inserm, Franța) a spus: „Prin arătarea potențialului programelor de meditație, descoperirile noastre deschid calea pentru programe mai țintite și eficiente care să poată ajuta adulții mai în vârstă să prospere, pe măsură ce căutăm să trecem dincolo de prevenirea doar a bolilor sau a sănătății precare și să abordăm în schimb o abordare holistică de a ajuta oamenii în întregul spectru al stării de bine umane.”

Lasă un comentariu